čtvrtek 7. února 2013

Divergence

Autor: Veronica Roth
Žánr: Dystopie
Série: Divergence
Počet stran: 304
Nakladatelství: CooBoo, 2012

Anotace: Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Recenze: Tento příběh se odehrává v Chicagu, v budoucnosti.. Lidé jsou rozděleni do pěti frakcí - Sečtělost, Mírumilovnost, Odevzdanost, Neohroženost a Upřímnost, podle toho, která schopnost u nich převládá. V 16 letech se každý musí rozhodnout, do které z pěti frakcí chce patřit. Tato volba už nikdy nejde změnit.  

Hlavní hrdinka jménem Beatrice je nyní před volbou frakce a musí si udělat testy, které určí do jaké frakce by se Beatrice nejvíce hodila. Ona ale tuší, že pro svojí rodinou frakci = Odevzdanost, se nehodí. Je tu ještě těžká volba - Opustit rodinu? Stane se jí něco ještě těžšího - testy ukážou, že je Divergentní a být Divergentní je smrtelně nebezpečné.. 

Polovina knihy popisuje život hrdinky Beatrice, což není až tak zajímavé. Ale v druhé polovině se to rozjede a za přečtení to opravdu stojí! Začne akce protkaná romantikou.. 

Svět který vytvořila Rothová, je poněkud velmi zajímavý a originální. 

Betrice později pojmenovaná Tris je odvážná, sympatická a odhodlaná hrdinka, což se mi na ní velmi líbilo. Po chvilce čtení bude příběh prožívat spolu s Tris. 

Betrice se zamiluje do dozorce přezdívaného Čtyřka. Jeho pravé jméno je však Tobias.. Je to typický tajemný, odvážný a přitažlivý kluk. Ale někdy se chová opravdu divně..



Můj názor: Tato kniha mě doslova nadchla a to proto, protože má velmi zajímavý děj. Obálka je velmi pěkná a není přeplácaná. Nejvíce jsem však ale milovala Tobiase (Čtyřku). Kniha se mi opravdu moc líbila.

Moje hodnocení: 5/5
Hodnocení obálky: 5/5

4 comments:

  1. Divergenci bych si chtěla co nejdříve pořídit, jako většinu ostatních knih! :D))

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si ji půjčila v knihovně a rozhodně toho nelituju! :) Já bych taky chtěla hóóódně knih.. :DD :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář děkuji! ♥

 

My World of Fantasy Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang