neděle 18. srpna 2013

Deklarace smrti

Autor: Gemma Malley
Překladatelka: Milena Hordinová
Vazba: brožovaná
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fragment, 2013
Původní název: The Declaration
Hodnocení obálky: 5/5

Velká Británie, rok 2140.

Život na Zemi se změnil od základů. Lidská civilizace už není ohrožena smrtelnými nemocemi, na které věda objevila léky. Nesmrtelnost však přináší i možná rizika - největším z nich je přelidnění. Proto byla přijata Deklarace - každý obyvatel může mít jen jedno dítě... Kdo zákony poruší, bude potrestán.
Patnáctiletá Anna se narodila rodičům, kteří měli dvě děti. Nyní je označována za "Přebytečnou". Jaký život ji čeká? Dokáže se vyrovnat se svým osudem vyděděnce?


☼☼☼☼☼☼

V roce 2140, tedy ve vzdálené budoucnosti se náš svět dělí na Přebytečné a Vyvolené.. Vyvolení jsou nesmrtelní, protože dostávají léky na nesmrtelnost a žijí tedy normálním životem, zatímco Přebyteční se prostě narodili jako přebyteční, jelikož každá rodina může mít jen 1 dítě. 

Přebyteční byli zavření v ústavech, kde se učily, jak sloužit Vyvoleným. Neměli vůbec nic. Žádný majetek, práva a ani příjmení.. V ústavu Grange Hall panují velmi kruté podmínky, a právě tam je zavřená Anna, hlavní hrdinka příběhu. Podlehla ústavu. Nesnáší své rodiče, a jejím cílem života je co nejlépe sloužit Vyvoleným.. Najednou se objeví Petr, který je ,,nováček'' v ústavu, protože ho nově chytily. Byl ale chycen ve věku 15-ti let, což je pozdě. Do té doby, než ho chytily, žil sám venku. Odmítá šílené ,,kecy'' ústavu a nepřipadá si méněcenný. A to nejlepší.. Anně tvrdí, že není jen Anna, ale Anna Coveyová. Jmenuje se tak Anna doopravdy? Nebo si Petr vymýšlí? 

☼☼☼☼☼☼

Můj názor: Co bych k této dystopii řekla. Anna mi nějak nevadila, protože když byla v tom ústavu, tak jim tak vymývaly mozky a proto se chovala tak strašně..

Je to dystopie jako každá jiná. Odehrává se v Británii roku 2140, a popravdě jsem ráda, že tu už v té době nebudu. Protože kdyby ten svět dopadl takhle, protože vše je možné, tak by to bylo hrozné.

Jinak se mi kniha moc líbila. Měla jsem dříve doma knihu Přebyteční, ale pak jsem ji nějak prodala, protože se mi moc nelíbila. A řekla jsem si, že si přečtu Přebyteční ještě jednou, ale s tím novým názvem. Dala jsem knize šanci, a vyplatilo se. Knize dávám 7/10 hvězdiček, protože nebyla úplně nejlepší.

☼☼☼☼☼☼

  • Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí RC.
  • Knihu si můžete zakoupit ZDE.

6 comments:

  1. Skvelá kniha, to prostredie je super 8) Akurát ten útek mi potom už nepasoval, som ale zvedavá na 2ku 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně také ne. Ona má být dvojka? To ani nevím.. :O :)

      Vymazat
  2. Já se těším až si knihu přečtu :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář děkuji! ♥

 

My World of Fantasy Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang