úterý 24. ledna 2017

Zelená kuchyně pro každý den

Autorka: Jessica Nadel
Překladatel/ka: Denisa Štrbová
Počet stran: 176
Vazba: brožovaná
Nakladatelství: Synergie, 2014
Hodnocení obálky: 5/5

Pokud se chcete stravovat zdravě a snažíte se jíst více zeleniny, ale saláty se vám už přejedly, je tady pro vás tato skvělá a užitečná kuchařka..



Zdá se Vám zkrátka nemožné, aby ze zeleniny šlo uvařit/udělat cokoliv? Pak je tu tato skvělá kuchařka přesně pro Vás!

Popravdě, když mi někdy koncem listopadu tato kniha přišla a já si jí pročetla, nebyla mi vůbec sympatická a tak jsem jí dala zpět do poličky, že si jí přečtu jindy. Před Vánocemi jsem ale narazila na nějaký článek o zelené stravě a mě tak zaujal, že jsem se do této knihy začetla a velmi mě zaujala. Od ledna se snažím dodržovat zdravou stravu a tato kniha mi velmi pomáhá. 

Kniha začíná takovým "úvodem" do zelených potravin, dozvídáme se, na co je každá zelenina dobrá, jak jí upravit, jaké má vitamíny a podobně. (Jsem opravdu jediná, co do četby této knihy neznala mangold?) Další část tohoto úvodu obsahuje informace o různých semínkách a doplňkových potravinách (např. lahůdkové droždí jsem si úplně zamilovala). 

Další takový hlavní bod v knize je denní zelený jídelníček. Moc mě láká a těším se, až si někdy nějaký vyzkouším. Po tomto úvodu je kniha rozdělena do kapitol samotných "jídel". - Zelené koktejly a snídaně; zelené přílohy a jednohubky; zelené polévky a saláty (tuhle kapitolu miluji); zelená hlavní jídla a dorty a dezerty. 
Hrozně se mi líbí, že u každého receptu nalezneme nutritiční hodnoty na porci. (viz. foto vedle palačinek)

Recepty jsou strašně krásně napsané, velmi jednoduše, což oceňuji. Všechny potraviny (kromě 1 či 2) jdou u nás běžně sehnat v supermarketech nebo zdravé výživě. Jediné jídlo vytvořené podle této knihy, které mám vyfocené jsou sladké špenátové palačinky, které byli výborné! 

(pro zvětšení prosím rozklikněte)

Pokud Vás tato kniha zaujala,rozhodně si ji kupte, nebudete litovat! Já s ní vařím nejraději, je to taková má zelená srdcovka. :) Pokud by Vás zajímali i jiné repcepty od této autorky, naleznete je na jejích web. stránkách ZDE

PS: Zrovna dnes si budu dělat salát ze strany 93 - Salát z listů červené řepy, hrušky a karamelizovaných vlašských ořechů, mňam! ♥


Tímto bych chtěla strdečně poděkovat nakladatelství Synergie za poskytnutí této knihy k recenzi a za naší vzájemnou spolupráci.. Knihu si můžete zakoupit ZDE.  na stránkách tohoto skvělého nakladatelství, kde jí zrovna mají za skvělých 149 Kč. ♥

0 comments:

Okomentovat

Za každý komentář děkuji! ♥

 

My World of Fantasy Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang